Вівторок, 30 Квітня, 2024
Home Blog Page 3

Якою була преса на Поділлі у період з 1917 року по 1920 рік?

0

Кінець 1910-х років це складний, суперечливий, несприятливий період з огляду на міжнародну ситуацію, позначений фатальними помилками українських політиків. Однак, попри складну суспільно-політичну, соціально-економічну ситуацію, проблеми у різних сферах суспільного життя країни, українські уряди приділяли значну увагу видавничій справі, зокрема заснуванню та популяризації нових газет. Серед найактивніших борців за національне відродження були представники української інтелігенції, причетні до рідного слова: письменники, журналісти, літературні критики, публіцисти, які добре розуміли суспільно-політичне значення преси. Далі на khmelnytskyi-future

У Камʼянець-Подільській друкарні випускали понад 30 видань

Періодична преса різних політичних партій, національних союзів, громадських обʼєднань була важливим чинником політичної боротьби за владу. Спостерігалася істотна різниця у позиціях щодо національного питання. Одні відстоювали автономію України у федеративній державі з обовʼязковим збереженням статусу України як частини Росії, інші – повну державну самостійність України. При цьому зазначимо, що найбільшою інформативною насиченістю відрізняється преса періоду Центральної Ради.

Порахувати точну кількість газет, які виходили тоді, складно. Деякі існували тривалий період, деякі – тільки кілька тижнів. Крім того, окремі газети змінювали назву, хоча за змістом і складом редакторів залишались однаковими. Деякі видання взагалі не збереглися, від них залишилися лише згадки у різних джерелах. При кожній новій державній владі на території Хмельниччини місцеві часописи або переходили на інше місце, або взагалі припиняли існування чи перетворювалися у звичайні інформаційні листки. Так, газета “Народна воля”, що виходила у 1917 році у Києві, з 1919 році почала друкуватися у Камʼянці-Подільському. Попри складні умови, можна констатувати розквіт видавничої справи на Хмельниччині.

Газети випускали не лише державні органи, партії, громадські організації, а й окремі громадяни. Крім того, чимало періодичних видань із Києва та Галичини переносилися до подільських містечок. Зокрема, у Камʼянець-Подільській друкарні Свято-Троїцького братства виходили “Голос Подольской церкви”, “Життя Поділля” – газета Подільського товариства “Просвіта”, “Поділля” – друкований орган Подільського губернського комісаріату, “Новий шлях” і “Трудовий шлях”, “Українське слово” – часопис, що раніше виходив у Станіславі й Старокостянтинові, “Наш шлях”. У Новій Ушиці діяла приватна друкарня Н. Полячка. У Проскурові директор приватної друкарні Г. Баран випускав газету “Земская мысль”. У Камʼянці-Подільському протягом 1919 року вийшло 37 видань. 

У газеті “Свято Поділля” розповідали про життя університету у Камʼянці-Подільському

Цінним джерелом історії Камʼянець-Подільського державного українського університету є одноденна газета “Свято Поділля”, яка вийшла обсягом вісім сторінок у друкарні Свято-Троїцького монастиря. Вартість одного примірника – 1 карбованець 50 копійок, прибуток від продажу, як зазначалось у газеті, мав піти “на користь незаможних студентів-українців Камʼянець-Подільського державного українського університету”. Гаслом видання стали слова палкого вітання – “Слава українському університетові!”, під яким розміщувалися анонси “Що є в номері”, “Передмова”, “Привітання гостям” та інші рубрики.

Газета знайомила читачів з життєвим і творчим шляхом першого ректора Івана Огієнка, викладачів Петра Бучинського, Василя Біднова, Леоніда Білецького, Івана Крипʼякевича, Вячеслава Петра, Миколи Столярова та інших. На першій шпальті газети вміщений вірш “Народу рідному!”, присвячений відкриттю університету, тоді ще маловідомого Микити Годованця, згодом класика української байки. Тогочасна періодика була рупором різних партійних, політичних, державних органів. Значну роль відігравала Українська партія соціалістів-революціонерів, офіційним органом якої була газета “Боротьба”. Вона вмістила інформаційні матеріали про життя партії, огляд соціалістичного руху, статті на тему національно-визвольного руху. 

Петро Скоропадський заснував у Камʼянці-Подільському власну газету

Квітневий переворот 1918 року, що усунув з історичної сцени Центральну Раду та привів до влади під пильним поглядом німецького генштабу гетьмана Павла Скоропадського, дав політичному настрою українства і його пресі новий ракурс. Потребу у власній пресі гетьман Павло Скоропадський задовольнив, перш за все, створенням часопису “Україна” з ілюстрованим додатком, який виходив щоденно у Камʼянці-Подільському. У місті на камені у 1919 році виходили часописи “Трудовий шлях”, “Наш шлях”, “Новий шлях”. З 15 грудня 1918 року за ініціативи Подільської губернської народної управи і підтримки “Просвіти” виходила газета “Життя Поділля”. Її першим редактором був професор Леонід Білецький, а секретарем Володимир Січинський. “Життя Поділля” орієнтувало читачів у надзвичайно складних обставинах тогочасного життя.

З приходом в Україну радянської влади національна українська преса була рішуче ліквідована. Спершу – органи української національної і соціалістичної думки, а згодом й друковані органи “боротьбистів”, незалежних українських соціалістів і демократів, які обʼєдналися в Українську комуністичну партію. Початки преси більшовиків українською мовою припадають на березень 1919 року. У Камʼянці-Подільському у 1920 році виходили “Красная звезда”, “Красное знамя”, “Красный путь”. Окремі примірники цієї періодики зберігаються також у відділі рідкісних видань університетської книгозбірні. Їх зміст складали розпорядження і накази командування, рекомендації щодо вивчення марксизму, повідомлення з передової, листи червоноармійців, пропагандистські матеріали, міжнародна хроніка тощо. Таким чином, періодика у період з 1917 року по 1920 рік внесла в історичний контекст маловідомі історичні факти, які безпосередньо повʼязані з державотворчими процесами. 

Періодичні видання охоплювали різні інтереси подолян

Усю подільську газетну періодику у період з 1917 року по 1920 рік можна поділити на типи за цільовим і читацьким призначенням. Офіційні періодичні видання, основним призначенням яких було “регулярне ознайомлення споживачів інформації з новими керівними та офіційними документами, матеріалами нормативного чи директивного характеру, що публікувалися від імені державних органів влади та самоврядування, відомств, установ чи громадських організацій”. На Хмельниччині виходив 31 часопис цього типу. Мали попит читачів фахові періодичні видання. До цього типу потрібно віднести спеціалізовані, професійні, галузеві, професійно орієнтовані, виробничо-практичні газети, створені з метою передачі професійних знань певного профілю, необхідних фахівцям у їхній практичній роботі. До фахових належали різні види газет за тематикою і цільовим та читацьким призначенням.

У Проскурів та Камʼянці-Подільському видавалося 17 газет цього типу. Релігійні часописи також почали зʼявлятись на Хмельниччині. Періодичні видання віддзеркалювали духовні процеси, потреби, культуру, поширювали духовну освіту. Відтак цільовим призначенням клерикальної періодики було поширення релігійних знань і виховання читачів у дусі християнської моралі. У Подільській губернії видавалося 3 газети цього типу.

Передні автомобільні двері: особливості та тонкощі вибору

0

Серед неодмінних елементів кузова автомобіля виділяють передні двері. Вони виконують не тільки естетичну функцію, але й практичну. Саме вони забезпечують доступ до салону транспортного засобу для водія та пасажирів, які будуть розміщуватися на сидінні попереду.

Через необережність часто на дверях з’являються подряпини та деформації, що веде до суттєвих фінансових витрат. Після серйозної дорожньо-транспортної пригоди взагалі може знадобитися повна заміна. Придбати якісні двері та дверні панелі можна на сторінці https://bex-space.com/dveri-ta-dverni-paneli, де пропонується великий вибір варіантів для авто брендів Volkswagen, Honda, Toyota й інших.

Основні критерії вибору якісних передніх дверей для авто

Зробити правильний вибір автомобільних передніх дверей можна, якщо керуватися певними базовими критеріями:

  1. Матеріал. Частіше за все на етапі виробництва застосовується профільний листовий метал – сталь. Потрібну форму він отримує завдяки штампуванню, після чого обов’язково покривається спеціальним антикорозійним засобом. Тоді він підлягає фарбуванню для подальшої експлуатації.
  2. Виробник. Під час придбання нових дверей для власного транспортного засобу рекомендується надавати перевагу перевіреним брендам. Саме вони пропонують якісні кузовні компоненти, адже дбають про власну репутацію.
  3. Вартість. Вибирати варто нові якісні компоненти, які можуть мати досить високу ціну, чи потримані оригінальні запчастини. Економити на безпеці та комфорті не варто, купуючи бюджетні моделі, що можуть взагалі не підійти під конкретний бренд авто. Аби «підігнати» їх під потрібні параметри, доведеться витратити зайві кошти.

Ці ключові критерії допоможуть зробити найбільш вдалий вибір автомобільних дверей для транспортного засобу будь-якого бренду. На сайті https://bex-space.com/ можна знайти велику кількість доступних варіантів з відмінними показниками якості.

Особливості передніх дверей авто

Передні автомобільні двері – це спеціальний кузовний елемент, який встановлюється на шарнірах на колії в місцях вздовж лінії відкривання. Усі транспортні засоби однакової моделі, виробника та року випуску мають ідентичні передні двері. Якщо між випуском автомобілів буде кілька років різниці, двері можуть не відрізнятися візуально, але принцип функціонування може відрізнятися.

Якщо взяти найбільш сучасні моделі автомобілів, відкривання дверей відбувається завдяки електричному приводу. Можна підібрати модифікації, оснащені спеціальними притягувачами, які сповільнюють закривання дверей. Це допомагає уникнути мінімальних пошкоджень, які часто відбуваються через гримання дверима під час необережного закривання. Такі притягувачі та додаткові компоненти можна знайти на сторінці https://bex-space.com/dveri-ta-komponenti.

Коли потрібна повна заміна передніх дверей?

За появи незначних пошкоджень у вигляді подряпин на будь-якій станції технічного обслуговування допоможуть швидко розв’язати цю проблему. Наявність серйозної деформації буде не тільки виглядати неестетично, а й нестиме небезпеку для водія та пасажирів авто.

За порушення геометрії автомобільних дверей варто подбати про їх повну заміну. Процес закривання та відкривання має виконуватися без ускладнень, а всі отвори – відповідати певним стандартам і нормам. Усю конструкцію також варто замінити, якщо спостерігається деформація самого каркасу дверного полотна.

“School of Modern Skills” – навчальні курси для дітей у сфері ІТ

0

Сучасні діти проводять багато часу за комп’ютерами, планшетами та смартфонами. Проте важливо цей час можна використовувати з користю. У дитинстві навчатись легко, діти опановують велику кількість інформації “на льоту”. Тому це найкраща пора для вивчення ІТ-наук. Далее на khmelnytskyi-future

Які методи навчання використовують викладачі освітньої платформи “School of Modern Skills”?

“School of Modern Skills” — це сучасна освітня платформа для дітей, де кожен може здобути навички та вміння у сфері ІТ та сучасних технологій. Усі викладачі школи — це висококваліфіковані спеціалісти з великим досвідом роботи у своїх спеціальностях. Вони дають малечі лише необхідні та актуальні знання, які діти зможуть використовувати вже зараз та у найближчому майбутньому. На базі школи учні отримують не лише необхідні знання, але й стають частиною спільноти. Під час навчання дитина опанує основні навички компʼютерної грамотності. Це базові знання, які необхідні кожному користувачу для навчання і роботи. На заняттях викладач пояснює у простій формі основні нюанси та особливості, завдяки яким учні перетворюються з невпевнених користувачів у професіоналів. Викладачі використовують інноваційні та інтерактивні підходи до навчання. Саме вони є основою для навчальних програм, які гарантують цікаве і вмотивоване навчання кожної дитини. Також компʼютерні класи у закладі укомплектуванні лише сучасним обладнанням, що відповідає всім вимогам у сфері ІТ-технологій і дизайну.

Які навчальні курси дитина може відвідати у “School of Modern Skills”?

Усім відомо, що діти цікавляться компʼютерами і гаджетами, але чи роблять вони це правильно? На заняттях у доступній формі викладені основні нюанси й особливості в роботі з персональним компʼютером, завдяки яким учні з невпевнених користувачів перетворюються у професіоналів. Завдяки цьому курсу дитина стане впевненим користувачем гаджетів, освоїти операційну систему “Windows”, вивчить програми пакета “Microsoft Office” та отримає чудовий фундамент для майбутніх звершень в ІТ-сфері. Одним з найбільш популярних курсів є “Робототехніка”. У дошкільному та молодшому шкільному віці у дітей триває інтенсивний процес формування навчальної діяльності, уявлення про властивості інформації та способи роботи з нею, у тому числі з використанням компʼютера. На курсі робототехніки викладачі розширюють кругозір дитини у сферах, які повʼязані з інформатикою. Також ознайомлюють дітей з основними принципами механіки, розвивають індивідуальні здібності з допомогою конструктора “Lego”. У супроводі викладача діти складають з конструктора “Lego Education” роботів і робототехнічні механізми різного рівня складності та програмують їх на різні рухи. Завдяки цьому курсу діти розвивають уважність, логічне мислення, дрібну моторику рук та спільну роботу у команді. Тривалість курсу від 6 до 9 місяців. Навчають дітей елементам програмування на курсі для дітей віком від 7 до 10 років “Minecraft Education”. Це ігрова платформа та спеціальне середовище розробки, що надихає на творче навчання за допомогою гри й розвиває навички командної роботи. На цьому курсі дитина опанує основи програмування, вчиться застосовувати отримані знання на практиці, створює ігрові об’єкти – від ферм і темниць до замків і лабіринтів. Також перетворить захоплення грою у корисний навчальний процес та розвиває навички планування, алгоритмічне і просторове мислення. На курсі “WEB-створення сайтів” дитина опанує знання “HTML”, “CSS”, “JavaScript” та зрозуміє, як вони між собою повʼязані. Також дізнається, в якій програмі краще починати свою роботу, куди зберігати свій код, що таке сервер, навіщо він потрібен і де його взяти. І найголовніше для тих, хто не любить лише нудну теорію. Кожна дитина створить власний сайт і зможе адаптувати його під власні потреби. Під час усього курсу діти поступово отримують знання й навички, щоб паралельно застосовувати їх на практиці. Цей курс допоможе отримати мінімальні навички для розробки свої власних проєктів, опанувати навички створення анімованих, семантично вірних та адаптованих сторінок та створити власний сайт. Цей курс розрахований для дітей віком від 11 до 16 років, його тривалість – 6 місяців. 

Для розкриття творчого потенціалу дитини у закладі створили курси графічного дизайну та акторської майстерності 

Графічний дизайн є одним із найпопулярніших способів стати успішним, при цьому займаючись тим, що насправді подобається. Цей курс спеціалізується на вивченні сучасного онлайн-інструмента графічних дизайнерів – платформи “Canva”. На цьому курсі діти за 6 місяців опанують програму “Сanva”, навчаться створювати стильні презентації, фото та логотипи, дізнаються тренди дизайну, вивчать базові знання композиції та колористики, розвинуть свою творчість у цифровій сфері. Курс графічного дизайну розрахований на дітей віком від 8 до 12 років. Курс “Акторська майстерність” для дитини – це важливий крок для того, аби стати успішною особистістю. На курсі дитина навчиться не боятися виступати та говорити впевнено, ефектно, голосно, бути привабливим, переконливим і вміло імпровізувати, вправно володіти технікою жестів і мовою тіла, правильно і композиційно писати будь-яку промову та утримувати увагу непростої аудиторії. Цей курс розрахований для дітей віком від 4 до 9 років. Після завершення навчання кожна дитина отримує сертифікат про закінчення обраного курсу. 

Компанія “Stfalcon” створює програмне забезпечення, що рятує життя

0

З 2009 року компанія запустила понад 300 проєктів і готові ділитись досвідом у розробці і запуску бізнесу. Від початку повномасштабного вторгнення компанія розвиває соціальні та стратегічно важливі проєкти, найвідоміші – додатки “Повітряна тривога“ і “єРакета”. У “Stfalcon” до війни місія звучала так: “розробляємо програмне забезпечення, яке покращує життя людей”. А після повномасштабного вторгнення місія звучить: “розробляємо програмне забезпечення, яке покращує і рятує життя людей”. З моменту заснування у 2009 році різноманітне портфоліо компанії включає проєкти з такими лідерами індустрії, як “Нова Пошта”, “MeinfernBus”, “CRM”, “ERP”, “TMS” та додатки для таксі. Далі на khmelnytskyi-future

Компанія “Stfalcon” працює над втіленням нових ідей замовників

Компанія неодноразово проходила шлях від ідеї замовника до пострелізного супроводу. Перевага цієї ІТ-компанії — налагоджені ефективні комунікації між усіма учасниками проєктів. Фахівці працюють гнучко і з максимальною віддачею, концентруються на наданні комплексних якісних рішень. Айтівці розробляють вебсервіси та мобільні додатки для середнього бізнесу та великих корпорацій. Також підтримують стартапи та інноваційні проєкти. “Stfalcon” знаходиться в авангарді розробки вебдодатків для користувачів вже понад 14 років. Послуги компанії включають фазу Діскавері, UI/UX дизайн, спеціалізовані команди, веброзробку та мобільну розробку, створення крос-платформних додатків, розробка MVP для стартапів та створення програмного забезпечення. Досвід команди охоплює різні сфери: “FinTech”, “Blockchain”, і розробка криптододатків, програмні рішення для транспорту та логістики, ІТ-рішення для автоматизації у медичній сфері. Компанія “Stfalcon” спеціалізується на розробці вебсервісів та мобільних додатків на замовлення. Команда UI/UX-спеціалістів кожен проєкт починає з Discovery фази, що дає можливість глибше зануритись у нове завдання. На основі отриманих знань про бізнес вони створюють інтерактивні прототипи вебсайтів та мобільних додатків, які націлені на розвʼязання першочергових проблем бізнесу. Фахівці беруть участь в організації профільних конференцій, заходів та навчають в ІТ-академії. У компанії працюють спеціалісти як в офісі, так і дистанційно. 

“Stfalcon” включено у кампанію “Google Play” #WeArePlay

Команда потрапила до списку “Clutch 100”, провідного світового ринку постачальників послуг “B2B”. “Clutch 1000” – це ексклюзивний рейтинг, який виділяє 1000 постачальників бізнес-послуг з найвищим рейтингом на платформі з більш ніж 280 000 постачальників по всьому світу. Лауреатів обирають за чотирма ключовими критеріями: кількість, якість та свіжість підтверджених відгуків про “Clutch”, різноманітність та обсяг клієнтської бази, надійний профіль компанії з конкурентними спеціалізаціями та значним досвідом, а також висока впізнаваність бренду та визнання у галузі. Компанія “Stfalcon” отримала нагороду завдяки своєму клієнтоорієнтованому підходу, професійним знанням, великому досвіду та здатності створювати високоприбуткові продуктові пропозиції. Це визнання підкреслює прагнення айтівців надавати винятковий сервіс та розвивати відносини з клієнтами. Кожна компанія з цього поважного списку заслужила численні високоякісні відгуки від задоволених клієнтів, які визначають їх як найкращих у світі на основі користувацького досвіду. “Google Play” запустили кампанію #WeArePlay, де зібрали 126 історій незалежних підприємців з усієї Європи. Натхненні особистості поділились своїм досвідом у розробці додатків та перетворенні ідей у важливий інструмент змін. Серед них і представники компанії “Stfalcon”. Присутність українських компаній серед 126 підприємців з усієї Європи є яскравим підтвердженням конкурентоспроможності українського бізнесу на міжнародному ринку. Це свідчить про сильний потенціал і талановитість українських підприємців, які здатні досягати успіху навіть у важких умовах.

Розробки компанії “Stfalcon”

Повномасштабне вторгнення Росії в України розпочалося 24 лютого 2022 року. Коли ворожа авіація почала завдавати ударів по Україні, виникла проблема з недостатнім оповіщенням сирен. За декілька днів команда “Stfalcon” розробила додаток “Повітряна тривога” для сповіщення людей про авіаудари в їхньому районі, щоб врятувати життя. Український уряд забезпечив широкий розголос застосунку, додаток має понад 11 мільйонів завантажень. Розробляються додаткові оновлення – мапа тривог, донати через додаток, попередження про можливі ядерні атаки. У другий місяць війни з Росією до “Stfalcon” звернулась Хмельницька обласна військово-цивільна адміністрація з проханням про автоматизацію управління вуличними сиренами оповіщення. Після аналізу технологічних рішень, доступних на ринку, команда вирішила скористатися контролером GSM-сигналізації від української компанії “OKO” як основою для розробки. З його допомогою вдалось розробити пристрій, який ефективно розвʼязував поставлену задачу.

IT-компанія “Art-Sites” – послуги веброзробок та просування бізнесу в інтернеті

0

Агентство повного циклу “Art-Sites” було створено у 2013 році. Свої послуги спеціалісти компанії надають клієнтам не лише з України, а й з інших країн світу. Провідні спеціалісти команди вебстудії працюють у кількох різних напрямках. Це розробка сайтів-візиток, посадкових сторінок, багатофункціональних порталів, інтернет-магазинів, індивідуальних сайтів та інших мережевих ресурсів для реалізації поставлених бізнес-завдань. Також айтівці працюють над створенням логотипів, дизайну, фірмового стилю та комерційних пропозицій та займаються просуванням інтернет-платформ за допомогою пошукової оптимізації (SEO) та контекстної реклами (PPC). В агентстві “Art-Sites” можна скористатися як окремими видами послуг, так і замовити комплексне ведення бізнесу. Такий супровід розпочинається від розробки концепції та ідеї та завершується реалізацією та обслуговуванням готових проєктів. Далі на khmelnytskyi-future

Послуги SEO-просування сайтів в “Art-Sites”

Головне завдання пошукової оптимізації – збільшити приріст безоплатного трафіку та підвищити кількість продажів. Суть SEO-просування полягає в органічній розкрутці інтернет-платформи в системі Google та інших пошукових системах за ключовими фразами та словами. Чим вище позицію займає ресурс у результатах пошукової видачі, тим більше шансів отримати бажаний трафік та залучити цільову аудиторію. У процесі пошукової оптимізації інтернет-проєктів фахівці агенції оцінюють конкурентну позицію компанії у її ніші, вивчають пошуковий попит, досліджують конкурентів та його методи розкрутки. Також складають семантичне ядро. Це ключові запити, за якими користувачі будуть знаходити майданчик. Та розформовують пошукові фрази по однорідним групам. Також фахівці проводять аудит сайту, щоб знайти можливі технічні помилки, що перешкоджають його просуванню та перевіряють відповідність ресурсу вимогам пошукових систем. Айтівці розширюють структуру майданчика, додають нові сторінки та функціонал. Також наповнюють внутрішні сторінки унікальними та оптимізованими статтями, текстами. Працюють над проведенням зовнішньої оптимізації платформи та підключають аналітичні системи для відстеження поведінки користувачів. У міру просування сайту складається детальна звітність, в якій вказують ключові показники ефективності, виділений бюджет та результати розкручування. На підставі аналітичних даних коригується стратегія просування, що дозволяє отримувати більше трафіку та потенційних клієнтів.

Послуги контекстної реклами в “Art-Sites”

Контекстна реклама має на увазі публікацію рекламних оголошень у результатах пошукової видачі та на сайтах партнерської мережі. Такі рекламні кампанії можуть запускатись у вигляді текстової публікації, відеоролика або графічного блоку. У послуги агентства “Art-Sites” з налаштування PPC входить реклама в Google Ads, на YouTube та ремаркетинг. В останньому випадку реклама надсилається тим користувачам, які вже взаємодіяли з сайтом, мобільним додатком або сторінкою рекламодавця у соціальних мережах. Процес налаштування контекстної реклами в “Art-Sites” включає різні етапи. Це аналіз бізнесу клієнта, його конкурентів та аудит інтернет майданчика. Також розробка індивідуальної стратегії просування та створення рекламних акаунтів та підключення систем аналітики. Фахівці працюють над підбором семантики, обирають оптимальні маркетингові інструменти та запускають рекламу. У міру ведення рекламних кампаній фахівці агентства регулярно моніторять ставки та коригування, вносять відповідні правки та надають клієнтам детальні звіти.

IT-компанія “GALAXY IT” – які послуги надають професійні айтівці?

0

За умов цифровізації та диджиталізації глобальним трендом стає збільшення попиту на продукти, виробництво яких забезпечують носії інтелектуальних активів ІТ-сфери. Відтак країни, які прагнуть досягти прогресу, створюють привабливі умови для провадження ІТ-бізнесу, а науково-експертне середовище активізує пошукову діяльність у цьому напрямку. У Хмельницькому формується потужна ІТ-сфера, яка містить десятки професійних команд. Усі вони працюють на закордонний та український ринки. Далі на khmelnytskyi-future

“Galaxy IT” – команда WEB-розробників

Компанія була заснована у 2017 році. І головною місією роботи кваліфікованих фахівців “Galaxy IT” є розробка сайтів, що приносять дохід. На ринку розробки сайтів команда працює понад п’ять років, два роки з яких займається SEO-просуванням сайтів. “Galaxy IT” часто працює з іноземними клієнтами. Компанія співпрацювала з абсолютно різними за тематикою брендами, серед них: “Alsero”, “Zoo Room”, “Kyiv Style”, “Gamehub”, “FreeOperator” та інші.

Яка специфіка послуг ІТ-компанії?

“Galaxy IT” надає різні види послуг у діджитал сфері: від разових послуг до пакетів SEO послуг. До разових належить безоплатний аналіз сайту, аналіз сайтів конкурентів, технічний аудит сайту, аудит юзабіліті сайту, SEO-аудит сайту, комплексний аудит сайту, збір семантичного ядра та повна підготовка сайту до запуску. Вважається, що SEO просування сайту має проводитися системно, тому компанія також надає пакети послуг. Пакет “Легкий початок” дає збільшенням кількості відвідувачів за 12 місяців. У пакеті “Турборежим” спеціалісти збільшують кількість відвідувачів за 6 місяців. Також у компанії надають послуги дизайну. Серед переліку послуг: дизайн логотипів, дизайн “Landing page”, редизайн сайтів, індивідуальний дизайн сайтів, UX/UI дизайн мобільних додатків, UX/UI дизайн CRM систем. 

Провідні фахівці працюють над створенням сайтів “під ключ”

Створення функціональних та прибуткових сайтів складається з багатьох етапів. Спочатку компанія аналізує сайти конкурентів та складає технічні рекомендації щодо створення сайту. Наступний ключовий етап – дизайн. Його розробляють з огляду на поведінку користувачів на сайті, адже він має бути зручним для користувачів. Для розробки сайту важливо вибрати правильні інструменти, адже нікому не хочеться переплачувати за популярність інструменту. Після запуску сайту відбувається наповнення якісним контентом та супровід сайту.

Розробка сайтів під ключ включає різні види. Серед них інтернет-магазин. Компанія надає розробку інтернет-магазину на основі фреймворку “Laravel”, завдяки чому можна створити сайт будь-якого рівня складності, а також розробку на основі “CMS OpenCart”. Також розробка сайтів під ключ включає “Landing page”. Складається з прототипування “Landing page”, створення унікального дизайну, адаптивної та кросбраузерної верстки, а також розміщення на хостингу. Залежно від цілей створення “Landing page-розробка” можлива з адмінпанеллю. Також команда працює над створенням корпоративних сайтів. Це може бути корпоративний сайт-візитка або сайт-каталог. Сайт-візитку використовують для молодих компаній, які знають свою цільову аудиторію та планують створити сайт як елемент стартапу. Розробка сайту-каталогу підходить для тих, хто не має можливості виставляти актуальні ціни до товарів. Фахівці працюють і над створенням повнофункціонального корпоративного вебсайту. Послуга може включати внутрішній ресурс, призначений для ділового спілкування співробітників. Також це може бути сайт компанії, інформація якого є відкритою для загального користування в інтернеті.

Степан Танасійчук – айтівець з Хмельницького та засновник ІТ-компанії “Stfalcon”

0

Хмельничанин Степан Танасійчук — автор ідеї застосунку “Повітряна тривога”. Він займається розробкою вже понад 20 років і у проєктах його IT-компанії “Stfalcon” часто присутня соціальна складова. Далі на khmelnytskyi-future

Як Степан почав розвиватись в ІТ-сфері?

Степан почав цікавитися IT у 1998 році. Тоді він написав свій перший код. Нічого не розумів як це працює, але писав. Через кілька років вже зрозумів, що відбувається та куди направити свої сили. Степан вступив навчатись до Хмельницького політехнічного коледжу за спеціальністю “Комп’ютерні системи і мережі”. Навчання продовжив у Львівській політехніці за напрямом “Метрологія та стандартизація”, тому що не потрапив на бюджет з програмування. Ще під час навчання у Хмельницькому працював у перших IT-компаніях міста. Тоді збирав і ремонтував комп’ютери та прокладав інтернет-мережі. З першого року навчання у Львові, відразу влаштувався на роботу у сфері IT. У вебстудії Степан заявив, що вміє програмувати та розробляти сайти. Він робив західноукраїнську банерну мережу. Це був основний проєкт, який він повністю переписав. Тоді він входив у трійку найкращих в Україні. Після цієї роботи програміст пішов на біржу для фрилансерів і за кілька років увійшов у десятку кращих спеціалістів з веброзробки. Тоді у нього зʼявилось багато нових клієнтів та замовлень. 

Після кількох років активної роботи заснував IT-компанію “Stfalcon”

У 2009 році заснував власну IT-компанію “Stfalcon”. У той час ближче познайомився зі своїм майбутнім бізнес-партнером Олександром Махометом. Разом вони заснували одну з найбільших етнічних конференцій в Україні, яка вже понад 10 років на ринку. На її основі сформувалася потужна IT-спільнота. В IT-компанії “Stfalcon” починали з того, що розробляли вебсервіси. З першого року існування частково працювали на аутсорс, а частково — розробляли власні продукти. Застосунок “Дороги України” — відомий серед українців, його створили у хмельницькій компанії. До 2014 року серед замовників було багато проєктів з російського ринку. Та після подій Революції Гідності айтівці повністю зупинили будь-яку діяльність у Росії. Поступово компанія “Stfalcon” почала перехід на європейський ринок, але виявилося, що це не так просто. Адже розробники не знали англійську мову на належному рівні і у портфоліо не було європейських проєктів. Та за 8 років працівникам компанії вдалось напрацювали портфоліо. Серед компаній, з якими співпрацюють хмельницькі спеціалісти: німецька транспортна компанія “FlixBus”, французький банк “Credit Agricole”, “Нова пошта”, “Київстар”, “Smilefood” та інші. Компанія “Stfalcon” стабільно зростала. Степан відкрив київський офіс, де працювало близько 30 спеціалістів. У Хмельницькому ця цифра становила від 50 до 80 фахівців. У команді є люди, які працюють від 10 до 12 років. 

IT-академія у Хмельницькому 

IT-академія від “Stfalcon” виникла сама собою, коли у компанії працював iOS–розробник i у нього виходило записувати різні навчальні відео. Степан запропонував йому зробити курси для початківців. Адже на той момент у Хмельницькому не було iOS-спеціалістів. Потім в академії зробили курс для “Android”, “frontend”, тестувальні курси. Цим напрямком у компанії керує окрема людина. За 6 років вдалось випустити понад 1 000 студентів. А згодом разом з Хмельницькою міською радою і мовною школою “OLA” айтівці запустили безоплатні курси для переселенців і набрали 1 300 студентів.

З початком повномасштабного вторгнення компанія створила додаток для безпеки всієї країни 

З початком повномасштабного вторгнення РФ стало зрозуміло про проблему з оповіщенням повітряної тривоги. Хмельницька облдержадміністрація шукала людей, які готові створити мобільний додаток. Постало питання як зробити так, щоб сирена звучала посеред ночі. Навіть коли на смартфоні стоїть беззвучний режим. Досвід вирішили почерпнути у компанії “Ajax”. Тож Степан почав шукати вихід на компанію. Шукав через ком’юніті “Fwdays”, через соцмережі, через Спілку українських підприємців. Там дали мобільний номер Олександра Конотопського — CEO “Ajax”. Але його телефон був вимкнений. Через 10 хвилин Хмельницькому айтівцю почали писати розробники “Ajax”, що до них дійшла ця інформація. До того ж вони запропонували допомогу з розробкою застосунку. До спеціального чату додалося 40 спеціалістів “Ajax”. Як виявилося згодом, з них лише 10 були розробниками, решта — бізнес-аналітики, тестери, копірайтери. Тобто всі, кому було цікаво. Два дні команда працювала майже без сну і перерв. Головний принцип роботи застосунку — аби кожен міг розібратися як ним користуватися. Спочатку була ідея, що це буде застосунок для всієї України. Тому що скрізь була проблема з тим, що не чули сирен. Хмельницька військова адміністрація дала контакти заступника керівника Департаменту цифрової трансформації, який розповів звідки приходить сигнал про тривогу і що далі відбувається. Згодом доєдналися спеціалісти Міністерства цифрової трансформації. Розробка першої версії додатка зайняла день. Наступний день підключали області і виправляли помилки. Наступного ранку додаток завантажили вже 140 000 користувачів. Зафіксований випадок на Рівненщині, коли військові встигли зреагувати швидше саме завдяки тривозі з додатку. Це врятувало кілька десятків людей, бо проміжок часу від моменту старту тривоги, до прильоту ракет, був дуже короткий. По всій території України від 10 до 12 мільйонів людей отримують сповіщення з додатка. 

Степан Танасійчук створив ІТ-кластер у Хмельницькому 

З початком повномасштабного вторгнення у Хмельницькому стало значно більше айтівців. Якщо на Закарпатті у 20 разів більше, у Львові — приблизно у 3 рази. Хмельницький — невелике місто у сфері IT. Засновник “Stfalcon” нараховує близько 1 000 спеціалістів у сфері ІТ. З них 150 — за яких варто боротися, приблизно 400 — середняки, інші — початківці. Степан створив у місті IT–кластер аби допомогти розвʼязати наявні проблеми: налагодити роботу з міською владою та освітнім сектором. Хмельницький ІТ-кластер зареєстрований у серпні 2018 року і з того моменту спільнота продовжує свою діяльність. На травень 2022 року в обʼєднання входило 9 компаній та їх кількість постійно збільшується. Крім IT-компаній, у спільноту приймають компанії-партнери, які можуть допомогти підсилити компанії кластера своєю експертизою. Кілька компаній кластера залучені до розробки Military Tech-рішень, але майже всі вони не розповідають про свою діяльність з міркувань безпеки. Кластер співпрацює з Хмельницьким політехнічним коледжем, із Хмельницьким національним університетом. Команда регулярно проводить “Ярмарки вакансій”, зустрічі зі студентами, ведуть Telegram-канал з актуальною інформацією про заходи. Крім того, компанії проводять зустрічі з керівниками бізнесів, екскурсії в офіси. А також деякі керівники компанії або технічні директори проводять лекції в університетах. Українські айтівці грають на глобальному ринку й зав’язані на тенденціях економіки, які відбуваються у всьому світі. Якщо буде ріст глобальної економіки, у хмельницьких спеціалістів теж піде певне зростання.

Як у Хмельницькому університеті управління та права імені Юзькова функціонує ІТ відділ?

0

Університет є членом асоціації Української науково-освітньої телекомунікаційної мережі – УРАН. Телекомунікаційна мережа університету побудована на основі оптоволоконних каналів зв’язку. Також у навчальному закладі працює комп’ютерна загальноуніверситетська мережа, до якої підключені усі навчальні корпуси, наукова бібліотека та юридична клініка. Далі на khmelnytskyi-future

Які функції виконує ІТ відділ?

Працівники ІТ відділу у Хмельницькому університеті управління та права імені Л. Юзькова контролюють працездатність усієї комп’ютерної техніки університету. Також вони займаються організацією та подальшим розвитком локальної мережі університету, підтримкою працездатності мультимедійних засобів навчання, налаштовують зовнішні канали звʼязку університету. Команда відділу також несе відповідальність за організацію та підтримку роботи серверів. У комп’ютерних класах студенти набувають знання в роботі з основними програмами, створюють свої програми за допомогою інструментальних засобів програмування та навчаються працювати з електронними базами даних. Також студентів навчають працювати з електронною законодавчою базою “Ліга-Закон” та проводиться навчання з програмування на мові “HTML”, за допомогою якої можливо створення власних сторінок і сайтів у мережі Інтернет.

В університеті функціонує компʼютеризована бібліотека

У навчальному закладі працює нова наукова бібліотека. Вона повністю комп’ютеризована. Вона налічує понад 20 комп’ютерів, десять з яких використовується студентами для вільного користування в електронному каталозі. Тут є можливість пошуку інформації в Інтернеті, перегляд матеріалів в інших наукових бібліотеках і самостійна робота. У компʼютеризованій бібліотеці працює програмно-інформаційний бібліотечний комплекс і електронний каталог. Запис і облік книжок також автоматизований. Для підвищення рівня безпеки і контролю у приміщенні встановлено відеоспостереження.

Кількість користувачів локальної мережі Хмельницького університету управління та права постійно зростає. Тож для них у навчальному закладі створили правила користування мережею та компʼютерами. Для студентів наголосили, що ресурси мережі повинні використовуватися виключно з освітньою та науковою метою. А у випадку неодноразового порушення користувач буде автоматично відключений від мережі з подальшим повідомленням керівництву університету. Для реєстрації у мережі нового комп’ютера, підключеного до локальної мережі вищого навчального закладу, необхідно мати IP-адресу. Її отримання варто узгодити з адміністратором мережі. При порушенні можливе повне відключення комп’ютера від мережі та блокування адреси електронної пошти користувача. Студенти Хмельницького університету управління та права мають можливість користуватися усіма ІТ-сервісами навчального закладу. Зокрема, університетською корпоративною електронною поштою, яка підтверджує статус студента, надійним та безлімітним хмарним файловим сховищем “OneDrive”, інфраструктурою віртуальних робочих столів, безоплатним Wi-Fi на території навчальних корпусів, загальноуніверситетською мережею та серверами інформаційного обміну “Exchange” та безоплатними пропозиціями від ІТ-компаній. Також студенти мають можливість комунікації з викладачами та студентами університету за допомогою “Skype” для бізнесу. Для розміщення навчальних матеріалів використовується сховище даних “OneDrive”. Студенти мають доступ до власних даних і можливість роботи з ними з будь-якої точки світу і з будь-якого пристрою. 

ІТ освіта та іспити в ігровій формі – як у Хмельницькому функціонує академія “IT Step”?

0

IT-галузь є однією з найбільш перспективних та інноваційних сфер сучасної економіки України. Великою проблемою IT-галузі України є розбалансованість ринку: з одного боку, щорічно зростає дефіцит висококваліфікованих кадрів, з іншого – надлишок спеціалістів із недостатнім рівнем кваліфікації. Над розвʼязанням цих глобальних проблем працює команда компʼютерної академії “IT Step”. Вона функціонує у сфері IT-освіти з 1999 року. Це найбільша міжнародна компанія, яка спеціалізується на IT-освіті, з десятками тисяч випускників. Вони працюють у різних куточках світу. На освітніх заняттях викладачі наголошують саме на практичних знаннях. Навчальна програма академії узгоджується з IT-індустрією та постійно оновлюється. Тож тут стежать за тим, щоб надавати найактуальніші знання, які дозволять випускникам стати частиною найкращих світових IT-компаній. У навчальному закладі впевнені, що якісна компʼютерна освіта будується на професійних викладачах, сучасній програмі навчання та продуманій інфраструктурі. Далі на khmelnytskyi-future

Освітня програма включає різні види навчального процесу – від дистанційної освіти до іспитів в ігровій формі 

“IT STEP University” діє у складі академії “IT Step”. Це перша акредитована вища ІТ освіта в Україні. Тут студенти вивчають напрямки програмування, графічного дизайну, мереж та кібербезпеки. Протягом перших тижнів навчання студенти працюють над практичними кейсами з реального життя. Для захисту студентських стартапів також запрошують партнерів академії з IT-сфери. З другого курсу студенти можуть паралельно навчатися та проходити стажування у провідних міжнародних IT-компаніях: “Epam”, “Eleks”, “Softserve”, “Nix Solutions”, “Sigma”. Найкращі з них залишаються там працювати. “IT STEP School” – це загальноосвітня школа майбутнього з поглибленим вивченням IT та іноземних мов. Тут запроваджують інтеграцію IT-технологій у навчальний процес. Традиційні предмети чергуються із заняттями з вебдизайну, програмування, розвитком необхідних навичок та вивченням азів бізнесу. Заняття відбуваються у комфортних компʼютеризованих класах, відеостудіях та лабораторіях. Усі учні отримують підготовку до іспитів у рамках навчання без додаткових занять з репетиторами. Індивідуальний підхід до процесу навчання, професійні викладачі, які люблять дітей і готові підтримувати їхні ідеї, робить процес навчання максимально ефективним. У Хмельницькій академії “IT Step” дорослі та діти можуть відвідувати курси за спеціальностями: тестування, інтернет-маркетинг, дизайн інтерʼєру, UX/UI дизайн, мережі та кібербезпеку. 

У рамках академії діє ліцензована загальноосвітня школа 

“Unicorn World Virtual School” – це дистанційна ліцензована загальноосвітня школа. Головна відмінність “Unicorn School” від багатьох інших онлайн-шкіл полягає в інноваційному підході та гейміфікації. Будь-який урок проходить у вигляді компʼютерної гри з персонажами та цікавими завданнями. Замість контрольної – квест. Замість оцінок – нові суперсили для ігрового персонажа. Результати учнів “Unicorn School” показують, що у такому ігровому форматі діти засвоюють матеріал швидше та легше. Здобувачі освіти у комп’ютерній академії “IT Step” є переможцями міжнародних ІТ-олімпіад та чемпіонатів. Студенти виграли найпрестижніший міжнародний ІТ-чемпіонат “Microsoft Imagine Cup”, який проходив в Австралії. У цих змаганнях взяли участь приблизно 400 000 людей зі 106 країн світу. У 2017 році академія “IT Step” проводила міжнародний IT-чемпіонат з призовим фондом 3 мільйони гривень. Основна мета цього чемпіонату – стимулювати молодих спеціалістів до розвитку інновацій та бізнес-ідей та продемонструвати потенціал України у сфері ІТ на міжнародному рівні. Програма навчального закладу входить до п’ятірки найкращих проєктів розвитку людського потенціалу у світі за версією ЮНЕСКО. 

Освіта у сфері ІТ у Хмельницькому – які проблеми виникають на етапі навчання та працевлаштування?

0

ІТ-галузь — єдина галузь України, в якій за останні десятиліття спостерігається зростання експортних послуг і дефіцит кадрів. Саме фахівці ІТ-галузі формують інвестиційну привабливість України, успішно працюють з провідними міжнародними компаніями, сприяють надходженню інвестицій і зміцненню економіки. Українські експерти у сфері ІТ-технологій вважають, що через 7-10 років ІТ-галузь може стати однією з найбільших експортних галузей. Далі на khmelnytskyi-future

Чому існує незбалансованість між ринком праці та ІТ-освітою у Хмельницькому?

Українські та закордонні ІТ-компанії постійно збільшують кількість робочих місць та вакансій. Освітні заклади та підготовчі курси, що існують у Хмельницькому, намагаються наздогнати цей попит. За даними Міністерства освіти та науки України, під час вступної кампанії у 2021 році за кількістю заявок від абітурієнтів “комп’ютерні науки” та “інженерія програмного забезпечення” разом обігнали традиційно популярні “право”, “філологію” та “менеджмент”. Великою проблемою ІТ-галузі у Хмельницькому є незбалансованість ринку праці і вищої ІТ-освіти. Для того, аби вирішити цю складність, варто визначити відповідність рівня кваліфікації випускників до потреб ІТ-індустрії та підвищити інтерес молоді до ІТ-спеціальностей. Навчальним закладам міста варто удосконалити процес підготовки фахівців у ІТ-сфері. У вищих навчальних закладах обласного центру варто розширити і ввести найбільш привабливі та конкурентоспроможні магістерські програми, такі як “інформаційні системи та технології”, “системи штучного інтелекту”, “інтелектуальні системи цифрової економіки”. Також у навчальних закладах міста, де можна вивчати сферу ІТ, відсутні навчально-наукові лабораторії. ІТ-галузь виступає однією з найбільш стабільних сфер діяльності зі значно вищою за середню заробітною платою, що робить її надзвичайно привабливою для людей різного віку та підвищує інтерес до неї молоді. Водночас номінально велика кількість вищих навчальних закладів, що готують фахівців IT-сфери, створення різноманітних навчальних центрів не вирішують кадрової проблеми, а призводять до того, що IT-галузь часто отримує фахівців, які не повною мірою відповідають її вимогам. Тож серед основних проблем освіти у Хмельницькому можна виділити: недостатньо високу кваліфікацію викладачів вищих навчальних закладів, низький рівень фінансування ВНЗ, неадекватність змісту освітніх програм професійної підготовки ІТ-фахівців сучасним вимогам роботодавців. Знання у сфері інформаційних технологій дуже швидко змінюються та оновлюються, а навчання у ВН3 не встигає за темпами цих змін. У звʼязку із цим експерти зазначають, що протягом навчання більшість студентів IT-сфери в Україні отримує лише 60-70% необхідних знань, тоді як їхні закордонні колеги здобувають близько 90%. Це означає, що система освіти в обласному центрі відчутно відстає від потреб ринкової економіки країни та світу.

Чому вищі навчальні заклади та ІТ-курси не дають необхідних базових знань для початківців?

Ринок ІТ-освіти у Хмельницькому досить широкий: від факультетів у вищих навчальних закладах до кількатижневих онлайн чи офлайн курсів. Проте можна виділити дві проблеми, що їх обʼєднує. Неякісні IT-школи та курси забирають велику частину студентів, а також випускники вищих навчальних закладів відчувають нестачу практичних знань. А з думкою, що знання з IT-напрямку мають мати прикладний характер, погоджуються і керівники IT-бізнесів, і самі IT-спеціалісти. В університетах на Хмельниччині збільшують набір студентів на ІТ-спеціальності. Проте збільшення кількості не забезпечує зростання якості освіти. Тому що кількість викладачів не збільшується, а навпаки. Найкращі викладачі часто замість сфери освіти йдуть працювати до ІТ-галузі. Багато компаній фіксують недостатній рівень підготовки початківців. Вищі навчальні заклади мають дещо застарілу фундаментальну освіту, брак доступу до практичних знань під час навчання, брак навичок, які потрібні у роботі. 

Хмельницький ІТ кластер проводить профорієнтаційні заходи до дітей

Сфера ІТ сповнена багатьма міфами. Тож Хмельницький IT кластер проводить профорієнтаційні ігри для школярів. Серед дітей-учасників часто побутує думка, що в ІТ працюють лише програмісти або інші технічні спеціалісти. Або думають, що ІТ – це коли ти просто сидиш за компʼютером. І навпаки: є твердження, що в ІТ легко, тому можна не вчитися. Тож важливо донести дітям інформацію про можливості ІТ та перспективи цієї сфери. Під час рольових ігор діти можуть примірити на себе різні ІТ-професії і створити прототип власного продукту. Під час профорієнтації діти знайомляться не тільки з професіями, а і з її представниками.

Також важливим моментом залишається забезпечення навчальних закладів компʼютерною технікою, придбання сучасного ліцензійного програмного забезпечення, розроблення механізму взаємодії навчальних закладів та бізнесу, посилення інвестиційної привабливості, підвищення якості знань молодих спеціалістів IT-сфери – це лише частина питань, що нині постають перед ІТ-індустрією України. Найбільш істотний внесок може здійснити розроблення спеціалізованих програм, спрямованих на вдосконалення українського ринку праці та фінансування тих досліджень, які відповідають науковим інтересам країни. 

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.