Субота, 24 Лютого, 2024

Освіта у сфері ІТ у Хмельницькому – які проблеми виникають на етапі навчання та працевлаштування?

ІТ-галузь — єдина галузь України, в якій за останні десятиліття спостерігається зростання експортних послуг і дефіцит кадрів. Саме фахівці ІТ-галузі формують інвестиційну привабливість України, успішно працюють з провідними міжнародними компаніями, сприяють надходженню інвестицій і зміцненню економіки. Українські експерти у сфері ІТ-технологій вважають, що через 7-10 років ІТ-галузь може стати однією з найбільших експортних галузей. Далі на khmelnytskyi-future

Чому існує незбалансованість між ринком праці та ІТ-освітою у Хмельницькому?

Українські та закордонні ІТ-компанії постійно збільшують кількість робочих місць та вакансій. Освітні заклади та підготовчі курси, що існують у Хмельницькому, намагаються наздогнати цей попит. За даними Міністерства освіти та науки України, під час вступної кампанії у 2021 році за кількістю заявок від абітурієнтів “комп’ютерні науки” та “інженерія програмного забезпечення” разом обігнали традиційно популярні “право”, “філологію” та “менеджмент”. Великою проблемою ІТ-галузі у Хмельницькому є незбалансованість ринку праці і вищої ІТ-освіти. Для того, аби вирішити цю складність, варто визначити відповідність рівня кваліфікації випускників до потреб ІТ-індустрії та підвищити інтерес молоді до ІТ-спеціальностей. Навчальним закладам міста варто удосконалити процес підготовки фахівців у ІТ-сфері. У вищих навчальних закладах обласного центру варто розширити і ввести найбільш привабливі та конкурентоспроможні магістерські програми, такі як “інформаційні системи та технології”, “системи штучного інтелекту”, “інтелектуальні системи цифрової економіки”. Також у навчальних закладах міста, де можна вивчати сферу ІТ, відсутні навчально-наукові лабораторії. ІТ-галузь виступає однією з найбільш стабільних сфер діяльності зі значно вищою за середню заробітною платою, що робить її надзвичайно привабливою для людей різного віку та підвищує інтерес до неї молоді. Водночас номінально велика кількість вищих навчальних закладів, що готують фахівців IT-сфери, створення різноманітних навчальних центрів не вирішують кадрової проблеми, а призводять до того, що IT-галузь часто отримує фахівців, які не повною мірою відповідають її вимогам. Тож серед основних проблем освіти у Хмельницькому можна виділити: недостатньо високу кваліфікацію викладачів вищих навчальних закладів, низький рівень фінансування ВНЗ, неадекватність змісту освітніх програм професійної підготовки ІТ-фахівців сучасним вимогам роботодавців. Знання у сфері інформаційних технологій дуже швидко змінюються та оновлюються, а навчання у ВН3 не встигає за темпами цих змін. У звʼязку із цим експерти зазначають, що протягом навчання більшість студентів IT-сфери в Україні отримує лише 60-70% необхідних знань, тоді як їхні закордонні колеги здобувають близько 90%. Це означає, що система освіти в обласному центрі відчутно відстає від потреб ринкової економіки країни та світу.

Чому вищі навчальні заклади та ІТ-курси не дають необхідних базових знань для початківців?

Ринок ІТ-освіти у Хмельницькому досить широкий: від факультетів у вищих навчальних закладах до кількатижневих онлайн чи офлайн курсів. Проте можна виділити дві проблеми, що їх обʼєднує. Неякісні IT-школи та курси забирають велику частину студентів, а також випускники вищих навчальних закладів відчувають нестачу практичних знань. А з думкою, що знання з IT-напрямку мають мати прикладний характер, погоджуються і керівники IT-бізнесів, і самі IT-спеціалісти. В університетах на Хмельниччині збільшують набір студентів на ІТ-спеціальності. Проте збільшення кількості не забезпечує зростання якості освіти. Тому що кількість викладачів не збільшується, а навпаки. Найкращі викладачі часто замість сфери освіти йдуть працювати до ІТ-галузі. Багато компаній фіксують недостатній рівень підготовки початківців. Вищі навчальні заклади мають дещо застарілу фундаментальну освіту, брак доступу до практичних знань під час навчання, брак навичок, які потрібні у роботі. 

Хмельницький ІТ кластер проводить профорієнтаційні заходи до дітей

Сфера ІТ сповнена багатьма міфами. Тож Хмельницький IT кластер проводить профорієнтаційні ігри для школярів. Серед дітей-учасників часто побутує думка, що в ІТ працюють лише програмісти або інші технічні спеціалісти. Або думають, що ІТ – це коли ти просто сидиш за компʼютером. І навпаки: є твердження, що в ІТ легко, тому можна не вчитися. Тож важливо донести дітям інформацію про можливості ІТ та перспективи цієї сфери. Під час рольових ігор діти можуть примірити на себе різні ІТ-професії і створити прототип власного продукту. Під час профорієнтації діти знайомляться не тільки з професіями, а і з її представниками.

Також важливим моментом залишається забезпечення навчальних закладів компʼютерною технікою, придбання сучасного ліцензійного програмного забезпечення, розроблення механізму взаємодії навчальних закладів та бізнесу, посилення інвестиційної привабливості, підвищення якості знань молодих спеціалістів IT-сфери – це лише частина питань, що нині постають перед ІТ-індустрією України. Найбільш істотний внесок може здійснити розроблення спеціалізованих програм, спрямованих на вдосконалення українського ринку праці та фінансування тих досліджень, які відповідають науковим інтересам країни. 

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.