Середа, 9 Жовтня, 2024

Історія залізниці у Хмельницькому

Залізничне сполучення у наш час відіграє важливу роль. За допомогою залізниці маємо змогу подорожувати, доставляти товари, дістатися місця призначення тощо. Залізничний вокзал у Хмельницькому щодня перевозить тисячі пасажирів. Кожен хмельничанин, бодай раз в житті, бував на міській залізничній станції та користувався цим транспортом. Але чи знаєте ви історію розвитку залізниці та створення залізничної станції у обласному центрі? Більше інформації дізнайтеся на сторінках сайту khmelnytskyi-future.com.ua.

Будівництво залізничної лінії

Залізниця безсумнівно відіграє важливу роль у розвитку міста. Історія залізничної лінії у Проскурові почалася у 1871 році. Це була знаменита подія в житті міста і однозначно привернула увагу громадськості. Залізнична лінія Жмеринка — Проскурів — Волочиськ була відкрита 21 вересня 1871 року. Також був збудований залізничний вокзал. Локацію обрали за межами міста. Це був пустир, тому довелося будувати дорогу для сполучення з Проскуровом. Відрізок вулиці був відкритий у 1886 році. Потрібно зазначити, що це була перша вулиця в місті на якій була прокладена бруківка.

Час проведений на залізничному вокзалі

Цікавий факт, що проскурівська еліта у святкові та вихідні дні полюбляла приходити на вокзал та проводити тут своє дозвілля. Чоловіки вели світські розмови, говорили про новини, політику, гроші. Що стосується жінок, то вони дефілювали вокзальною площею та демонстрували присутнім нові вбрання. В приміщенні вокзалу функціонував ресторан, тому заможні проскурівчани не були голодними та мали де попоїсти. Але найголовніше чого чекало світське товариство — прибуття з Відня кур’єрського потягу, який привозив містянам пресу, газети, журнали зі столиці та Європи. Саме цих новин чекало заможне панство, тому у вільний час приходили на привокзальну площу.

Розвиток залізниці

До початку ХХ століття рух поїздів через станцію Проскурів був незначний — за добу проходили чотири потяги. Але все змінилося у 1914-1916 роках. Саме у цей період проклали колії у Кам’янці-Подільському та Шепетівці. Але це не всі зміни — у селі Гречани будують залізничне депо та майстерні. З цих пір почався активний розвиток, у Проскурові з’явилося управління Подільської залізниці. Але не все було так просто. Наше місто було у прикордонній зоні, відповідно з кожним роком режим на залізничному об’єкті ставав все жорсткішим. У 20-х роках минулого століття велася боротьба з спекулянтами, адже проскурівчани ще сотні років тому займалися торгівлею. Річ у тім, що містяни їздили нелегально до Польщі, купували різний крам та продавали у великих містах. Саме тому відбувалися міліцейські рейди, які ловили пасажирів-спекулянтів. 

Далі ще цікавіше — Проскурів вважали “закритим містом” і у 1930 році залізницю перевели на воєнний стан. Щоб потрапити до нашого міста необхідно було заздалегідь подати заявку, отримати перепустку. 

Будівництво нового вокзалу

Під час Другої світової війни залізничний вокзал зазнав руйнувань, тому цілком логічно, що почали будувати нову будівлю. Тим більше, що Проскурів став обласним центром і залізничний вокзал мав бути на рівні. Новий вокзал збудували у 1952 році. Разом з зміною будівлі, облаштовують привокзальну площу, встановлюють пам’ятник Богдану Хмельницькому. 

У 80-х роках вокзал двічі реконструйовано. Були добудовані нові споруди, приміщення, касові зали, вестибюль. Вокзал почав приймати більшу кількість пасажирів. 

У незалежній Україні залізничний вокзал та привокзальна площа також зазнавала змін. У 90-ті роки хмельничани організували біля вокзалу стихійний ринок де продавали різний товар. Він проіснував 15 років, але місцева влада “попросила” продавців згорнути торгівлю та перенести в інше місце.

Ось така історія залізничного вокзалу у місті Хмельницькому. Сподіваємося наш матеріал був для вас корисним і ви зробили відповідні висновки.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.