Субота, 13 Серпня, 2022

Історія тролейбусів у Хмельницькому

Хмельничанам важко уявити життя без громадського транспорту. Адже за допомогою автобусів, тролейбусів, маршрутних таксі ми маємо можливість дістатися до різних мікрорайонів міста. Але чи задумувалися хмельничани коли з’явився у обласному центрі громадський транспорт. Сьогодні ми поговоримо про історію створення тролейбусної системи в Хмельницькому. Більше інформації дізнайтеся на сторінках сайту khmelnytskyi-future.com.ua.

 Поява перших “рогатих” на вулицях міста 

У 50-60-ті роки наш обласний центр активно забудовувався житловими будинками, підприємствами та іншими об’єктами інфраструктури. Відповідно кількість населення у місті зростала та необхідно було запроваджувати надійний громадський транспорт. 

У 1962 році було розроблено проєкт будівництва першої тролейбусної лінії, яка мала довжину десять кілометрів. Тролейбусний рух починався з залізничного вокзалу (вулицями Проскурівська Кам’янецька) до вулиці Купріна. Тролейбуси мали розвертатися біля зупинки “Пам’яті Героїв”. Екологічний транспорт мав курсувати містом у 1963 році, але проєкт перенесли.

Саме тому у 1968 році було побудовано тролейбусне депо, а зі столиці прибуло 14 тролейбусів Київ-6. Започаткували рух тролейбусів у 1970 році. Все було урочисто напередодні нового року — 24 грудня під оплески хмельничан перший тролейбус виїхав з воріт депо на вулиці обласного центру. Це був тролейбус під № 1 і його на вулиці міста вивели жінки — Марія Коваль та Світлана Михальова. По вулицям Хмельницького почало курсувати 12 машин. 

На початку 1971 року Хмельницький отримало додатково 11 тролейбусів. За цей час було зведено нову тролейбусну лінію до мікрорайону “Ракове”. Саме тому купили ще 24 “рогатих”. 

Потрібно зазначити, що у 1971 році екологічним громадським транспортом у Хмельницькому було перевезено майже 17 мільйонів пасажирів.

Нові маршрути

Тролейбусна система в місті активно розвивалася, тому через рік відкрили новий маршрут № 2: “Завод “Катіон” — “Взуттєва фабрика” (Торговий центр “Ріко”). А у 1973 році з мікрорайону виставка відкрили черговий маршрут № 3, який курсував до школи № 9. Також у цьому ж році була збудована нова лінія з вулиці Інститутської до залізничного вокзалу. Поступово нові тролейбусні маршрути почали з’являтися на вулицях Хмельницького як гриби після дощу. У 1988 році вулицю Проскурівську вирішили зробити пішохідною і тому всі лінії були перенесені. Відповідно існуючі маршрути знову були змінені.

Тролейбусна система в часи незалежності

На початку 1992 року у Хмельницькому функціонувало 11 тролейбусних маршрути. Але звичайно, що на цьому зупинятися не стали. Практично щороку були якісь зміни, інновації у тролейбусній системі міста.

У 1997 році тролейбусну лінію побудували у мікрорайон “Озерна”. А у 2002 році запустили тролейбуси у мікрорайон “Дубове”. 

З 2014 року тролейбусний парк почали поступово оновлювати, адже тролейбуси були морально та технічно застарілими. Практично щороку комунальне підприємство “Електротранс” купував новий транспорт для перевезення пасажирів.

З 2021 року у місті впроваджують автоматизовану систему обліку оплати проїзду “Електронний квиток”. У всіх “рогатих” встановлюють валідатори, кондуктори припиняють роботу в громадському транспорті. Розрахуватися можна за допомогою картки або купивши Е-квиток. Не всім хмельничанам сподобалася така ідея, тому у 2021 році пасажиропотік у хмельницьких тролейбусів значно впав. У 2022 році через велику кількість вимушено переміщених осіб у тролейбусах знову можна розрахуватися готівкою. Щоправда, функцію кондукторів на себе взяли водії тролейбусів.

Latest Posts

.