Вівторок, 19 Жовтня, 2021

Монтажний набір колодок і його вплив на роботу системи.

Так склалося, що найчастіше автолюбителі стикаються з заміною гальмівних колодок або дисків, і саме ці компоненти вважаються відповідальними за ефективність гальмування. Однак, досвідчений механік завжди скаже, що це не зовсім так, або, вірніше, це неповна відповідь. Одним із значущих елементів гальмівної системи є монтажний набір (ремкомплект) гальмівних колодок.

Перш за все, давайте розберемося що це? Монтажний комплект – це набір металевих пластин, вигнутих в химерній S-образній формі. Їх штатне місце – між пластиною колодки і скобою супорта. Функція – підтримувати і в той же час давати деяку ступінь свободи фрикційної накладки. Вся справа в тому, що несуча пластина гальмівних колодок виготовлена ​​зі сталі, і при інтенсивних гальмуваннях нагрівається і, відповідно, розширюється. Для того, щоб в такі моменти гальмівний супорт не заклинило, конструкцією передбачені пружні пластини, які дозволяють колодки зміщуватися вліво-вправо, вгору-вниз. Друге, не менш важливе завдання монтажного набору – це гасити коливання колодки. Мало хто знає, що скрип і писк під час гальмування – це не більше ніж дрібночастотна вібрація фрикційної накладки. І саме ремкомплект колодок здатний ці коливання гасити, знижуючи ризик появи сторонніх шумів (які пластини підходять до вашої моделі – можна перевірити в каталозі)

Як бачимо, функціонал даних пластин не тільки широкий, але і вельми важливий. Але тут виникає наступне питання: а чи варто міняти даний комплект або його властивості вічні? Як відомо, властивості металу мають тенденцію з часом деградувати (це називається “втома металу”). Іншими словами, з часом деталь втрачає свою стійкість, еластичність, що, звичайно ж, позначається на функціоналі. Пластини монтажного набору мають товщину 0,2-0,3 мм і зобов’язані зберігати первозданну форму вигину (завдяки цьому колодка зберігає необхідне положення в супорті). І з кожним роком пружність пружин знижується. З часом це призводить до появи скрипів при гальмуванні, а в більш важких випадках і заклинювання механізму. Пастка ситуації в тому, що візуально пластини не мають якихось дефектів або деформації.

Як такого регламенту, що зобов’язує замінювати пластини (встановлювати ремкомплект) кожні скільки-то тисяч кілометрів немає. Однак, практично всі виробники рекомендують міняти монтажний набір разом із заміною колодок. Саме тому упаковка оригінальних накладок практично завжди містить такий комплект за замовчуванням. Що говорить практика? Установка ремкомплекта з новими колодками – дуже правильний крок, який дозволяє запобігти можливим проблемам. І краще це зробити правилом для догляду за авто.

Купити ремкомплект гальмівних колодок не завжди вдається, тому що іноді така деталь не передбачена, і поставляється разом з оригінальними накладками. Однак, в спеціалізованих магазинах ви знайдете великий асортимент ремонтних наборів на будь-яку модель авто.

Latest Posts