Через річку Південний Буг у Гречанах побудують новий міст. Його зведуть на місці старої споруди, розташованої між вул. Кооперативною у Хмельницькому та Набережною в селі Олешин. Далі на khmelnytskyi-future.
Чому вирішили збудувати новий міст
Старий місток у Гречанах визнали аварійним, тому його замінять новою спорудою. На це у міському бюджеті вже відклали кошти. З бюджету 2022 р. на створення проєкту надійде чотириста тисяч гривень, розповідає “Всім”.
А поки новий міст існує лише на паперах, старий знаходиться у такому стані, що, як сказав заступник хмельницького мера Василь Новачок, там немає чого що навіть приймати на баланс. Він додав, що пересуватися нинішнім містком дуже небезпечно. Він не має господаря, та люди вимушені ним користуватись. Міст назвали аварійним і прийняли рішення про його заміну. Це забезпечить безпечне і ефективне сполучення між містом Хмельницький і селом Олешин. По новому мосту зможуть рухатись як пішоходи, так і автотранспортні засоби, сказав Василь Новачок.
Стан мостів в Україні
Ріка Південний Буг несе свої води землями 5 областей та має близько сотні мостів і поромних переправ. Та далеко не всі вони перебувають у хорошому стані.
Як повідомляв ресурс “Слово і діло” у 2021 р. 80% мостів в Україні споруджені до 1980 р. Левова частина з них не бачила ремонту протягом кількох десятків років. У період з 1980 по 1989 р. було відремонтовано 1950 мостів. З плином часу кількість ремонтів на мостах почала катастрофічно зменшуватись і 2010-2019 роки дійшла до показника у 314 мостів.
Міністерство інфраструктури повідомляє, що в нашій країні налічується трохи більше 16 тис. мостів. Це означає, що “ремонті” дані дуже малі. За інформацією Мінрегіону статистика трохи інша: використовуєть 12 064 мостів та шляхопроводів, з яких 8 886 призначені для руху автотранспортних засобів, 2 395 мостів – для пішоходів і 783 шляхопроводів.
Як свідчить “Укравтодор”, тільки 50% з них (близько 7,5 тис.) знаходяться у стані, що відповідає чинним стандартам та нормам. Інші мости потребують реконструкції.
У 2019 р. держагенція провела обстеження мостового господарства, дійшовши висновку, що потрібно ремонтувати 895 мостів, з яких 169 мають передаварійний стан.
У ТОВ “Мостобудівельне підприємство “Мостострой” зазначили, що у поганому стані в Україні перебуває 85-90% мостів, а 60% аварійні. Схожу інформацію надав експерт з містобудування Віктор Глеба. Зай ого словами, майже половина українських мостів аварійні. Та це явно не 895 мостів, про які твердить “Укравтодор”.
Чому ж такі великі розбіжності у статистиці? Це можна пояснити відсутністю комплексної “діагностики” мостового господарства та постійного і системного їх моніторингу.
Не так давно в Україні розробили Національну програму відновлення мостів, але як можна було її створити без точної і повної інформації про стан мостового господарства країни?
Минулого року “Укравтодор” подав дані про обстеження 70% мостів на шляхах державного значення та 15% на дорогах місцевого значення. Всього обстежили 35% з 16 200 мостів. Перевірка встановила, що тільки 2% з обстежених споруд є справними. Кожен 5 міст визнали аварійним.