П’ятниця, 26 Квітня, 2024

Перші автобуси в Хмельницькій області 

Важко уявити сучасне життя без громадського транспорту. Автобуси, тролейбуси, маршрутні таксі є частиною дорожнього руху і допомагають містянам пересуватися по місту. Сьогодні ми поговоримо про перші автобуси в регіоні. Зокрема, як почали курсувати автобуси в Кам’янці-Подільському та Проскурові. Більше інформації дізнайтеся на сторінках сайту khmelnytskyi-future.com.ua з посиланням k-p.net.ua

 Проблема з транспортом

Напевно багато наших читачів знають, що сотні років тому Кам’янець-Подільський був центром Подільської губернії. І відповідно багато важливих подій відбувалося в цьому місті. Так, один з перших автобусів був побудований саме в нашому регіоні. 

У 1920 році в Україні вже панувала радянська влада. Після тривалої громадянської війни почало відновлюватися мирне життя, свою роботу розпочали заводи та підприємства. Владні структури та місцеве населення зіштовхнулися з проблемою — брак автомобілів. Адже частину авто було знищено під час військових дій, а решта техніки підпорядковувалася діючій армії. В країні не була створена автомобільна промисловість, а ось вантажівки та автобуси були потрібні. Саме тому було вирішено на місцевих підприємствах Поділля робити ремонт старих автомобілів. 

 Міста де збирали автомобілі

У 1922 році в Вінниці, Проскурові та Кам’янці-Подільському авторемонтні цехи почали працювати. З усіх населених пунктів регіону в ці міста звозили розбиті автівки, запчастини. В результаті, з трьох автомобілів збирали один. Але найкраще з авторемонтом справлялися в Кам’янці-Подільському, на чавуноливарному і механічному заводі «Мотор». Це підприємство розпочало свою роботу ще в 1918 році та мало гарне обладнання, запчастини, комплектуючі. Саме завдяки спільним зусиллям у 1922 році вдалося збільшити автопарк вантажівок на Поділлі. А ось з автобусами в регіоні були проблеми. Адже на Поділлі були відсутні старі автобуси та запчастини до них. 

На заводі в Кам’янці-Подільському вирішили спробувати будувати автобуси власної конструкції. За чотири місяці інженери та техніки підприємства розробили документацію та налагодили виробництво. Автобус отримав назву «Кам`янецький мотор». Двигун та шасі був взятий з американської вантажівки, щось виготовляли власними силами, брали з інших автівок. У 1923 році розпочав свою роботу перший автобусі, який був виготовлений у Кам’янці-Подільському. Через два місяці був зібраний ще один. 

Потрібно відзначити, що подільський автобус мав 12 пасажирських місць в салоні та два біля водія. Авто їздило зі швидкістю до 30 кілометрів за годину. І з Кам’янця-Подільського до Проскурова автобус їхав чотири години. Був організований маршрут — Кам’янець-Подільський – Проскурів – Вінниця. 

Автобусний рух у Проскурові

А ось, що стосується Проскурова, то автобуси почали курсувати містом 7 жовтня 1929 року. Сайт “Є” інформує, що Проскурів був один з перших міст де ввели регулярне автобусне сполучення. Майже десять років по місту курсував лише один автобус на 16 міст. 

До слова, єдиної ціни на проїзд не було. Маршрут умовно ділився на три ділянки (по три зупинки кожна). Відповідно проїзд однією ділянкою коштував 10 копійок, двома — 15 копійок і трьома — 20 копійок. Так тривало до 1931 року. Потім зробили проїзд за ціною 15 копійок. У той період заробітна плата в робітників та службовців була від 65 до 120 рублів на місяць. Автобусний парк значно збільшився після Другої світової війни. Відповідно з’явилися нові маршрути.

Ось така історія розвитку автобусного руху в Хмельницькій області. Сподіваємося, наш матеріал був для вас пізнавальним і ви більше дізналися про історію рідного міста.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.